HAAGS ZWING FESTIVAL

Het Haags Zwingfestival wordt dit jaar voor de tiende keer gehouden en viert dat jubileum op zondagmiddag 25 augustus in het Parktheater Den Haag.
Vorig jaar leek het er nog op dat het festival door de bezuinigingen voor het laatst was, maar het is toch weer gelukt om voldoende geld te vinden om het festival te kunnen organiseren. De gemeente Den Haag en Fonds 1818 ondersteunen het festival.

Het tienjarig jubileum wordt gevierd met optredens van artiesten die de afgelopen negen jaar de meeste indruk maakten tijdens het Zwingfestival. Zo keert Koos Alberts terug als slotact, omdat hij in 2007 zowel het publiek als de organisatie aan zijn voeten kreeg. Andere acts die geboekt zijn voor de jubileumeditie zijn Rein Mercha en Samantha Steenwijk, die beiden onlangs in de finale van het televisieprogramma ‘Bloed, Zweet & Tranen’ stonden, maar al jaren geleden optraden in het Zuiderpark. Ook De Règâhs keert terug. Toen die plathaagse flamencogroep in 2008 op het Zwingfestival speelde kende nog niemand hen. Nu hebben de muzikanten verschillende hitalbums op hun naam staan en toeren ze langs volle theaterzalen. Verder wordt zondag 25 augustus opgetreden door smartlappenkoor Smarties, Frans de Leef & Henk Anijs, Captain Midnight met de Residence Big Band en het gelegenheidsduo Dennis Wijmer en Stef de Niet.

ZONDAG 25 AUGUSTUS 2012
PARKTHEATER DEN HAAG
Henriëtte Roland Holstweg 100, 2533 ST Den Haag

AANVANG 13.00 UUR / EINDE: 17.00 UUR
ENTREE: 10,00 EURO
(nb. 5 euro korting met bon uit de Posthoorn, Ooievaarspas, HOFvrijwilligers- of Florencepas)

Geen voorverkoop of reserveren mogelijk.

Vol=vol, dus kom op tijd!
BEREIKBAARHEID

NAAR PROGRAMMA