ZONDAG 1 JULI 2007
STRANDPAVILJOEN DE KWARTEL
ZUIDERSTRAND, SCHEVENINGEN

De R.G. Ruijs Stichting programmeerde op zondag 1 juli in samenwerking met cq in opdracht van Theater Zwembad De Regentes een huiveringwekkende avond in strandpaviljoen De Kwartel.

De avond stond in het teken van het thema 'Thriller aan Zee'. Headliner in het avondvullende programma was dan ook 's lands bekendste misdaad- en thriller-auteur Tomas Ross.
Daarnaast bood het programma ruim baan aan nieuw Haags schrijftalent, met optredens van Lara Verheij, René Kropman, Ibunda, David Muiderman, de pas 13-jarige Nina Vervoorn en Marcel Groeneweg. Zij werden geselecteerd uit liefst 56 verhalen of gedichten(cycli) die de afgelopen maand werden ingestuurd in het kader van de actie 'Thriller gezocht'. De laatstgenoemde sleepte uiteindelijk de hoofdprijs ­ een tekening van kunstenaarsechtpaar Marcello & Els ­ in de wacht.
De jonge Haagse band Juice omlijstte het geheel muzikaal met eigen repertoire en geïmproviseerde angstaanjagende geluiden.

Binnenkort zullen op deze site de foto's te zien zijn.