POPDOX:
Nieuw filmfestival over Haagse popscene

Komend najaar krijgt Den Haag een nieuw tweedaags filmfestival, waarbij documentaires en andere producties over de Haagse popscene centraal staan:

POPDOX FILMFESTIVAL
ZATERDAG 17 EN ZONDAG 18 OKTOBER 2009

Nutshuis/Riviervismarkt 5, Den Haag
Alle films zijn gratis te bekijken.

Met het PopDox Filmfestival Den Haag wil de R.G. Ruijs Stichting verschillende jonge filmmakers een podium bieden. Zo legt Mink Pinster momenteel de laatste hand aan zijn film 'Ja, dat is Den Haag', die tijdens het filmfestival op zzterdag 17 oktober in première gaat. Ook zal op zondag 18 oktober de voorvertoning plaatsvinden van een (deel uit een) nieuwe documentaire over de legendarische Haagse band Q65.

Voor het volledige programma klik hier.

Het PopDox Filmfestival Den Haag valt in het eerste weekend van de Haagse Popweek. Dit door het Haags Pop Centrum georganiseerde evenement zet Den Haag een week lang in het teken van Haagse popmuziek. In dezelfde week start ook het Haagse filmfestival Shoot-Me. Het PopDox Filmfestival Den Haag, dat met beide organisaties samenwerkt, is de verbindende schakel tussen deze evenementen, die elkaar daarmee perfect aanvullen.

Het PopDox Filmfestival Den Haag wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Den Haag en Fonds 1818 en het Prins Bernhard Cultuurfonds.