Op zoek naar hét Haagse lied

Vanaf 2 november start de nieuwe serie Daar Bij die Haagse Toren op TV West. Televisiemaker Jeffrey Huf en popjournalist Gerard van den IJssel gaan in deze serie op zoek naar hét Haagse lied. Artiesten die een nieuw Haags lied hebben gemaakt worden opgeroepen dit aan de programmamakers te melden.

Het is alweer ruim een eeuw geleden dat het het eerste Haagse liedje op een geluidsdrager werd vastgelegd: Haagsche Bluf door zanger Johan H. Hinz. In de eeuw die volgde zijn er talloze liedjes gemaakt over de Hofstad. Maar wat is nou eigenlijk hét ultieme Haagse lied? Kennen we dat al? Of moet dat nog worden gemaakt? Programmamaker Jeffrey Huf en popjournalist Gerard van de IJssel gaan in de nieuwe serie Daar bij die Haagse Toren op zoek naar het antwoord op die vraag.

In elke uitzending van deze 8-delige serie worden artiesten geïnterviewd die in het verleden een bekend Haags lied hebben opgenomen, of juist nu bezig zijn dat te componeren. Ook gaan de programmamakers bij bekende Hagenaars op bezoek om met hen te praten over 'die mooie stad achter de duinen'. Hen wordt gevraagd aan welke eisen hét Haagse lied moet voldoen. Met alle tips die Jeffrey en Gerard krijgen wordt gedurende de serie een nieuw Haags lied gecomponeerd, waarvan de programmamakers natuurlijk hopen dat het hier om het 'ultieme Haagse lied' gaat. Het resultaat is in de laatste uitzending op 21 december te horen.

Daar Bij Die Haagse Toren is een productie van de R.G. Ruijs Stichting i.s.m. Omroep West. Het programma wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Den Haag.

PROMO