Haagse supersessie maakt indruk op Crossing Border

Tijdens het Crossing Border Festival op donderdag 22 november jongstleden maakte het collectief Jam de la Crème, de Haagse supersessie met veel jonge lokale muzikanten, veel indruk.

Jam de la Crème was op het festival geprogrammeerd vanuit een samenwerking met de R.G. Ruijs Stichting. Onder leiding van de Haagse bassiste Janneke Nijhuijs en Vincent van Reeken (frontman van Juice) verzorgde het collectief een spetterende, rockende en funkende sessie , waarbij uitdaging, improvisatie, tegenstelling en samensmelten centraal stonden. Aan de sessie werkt een groot aantal Haagse muzikanten mee, waaronder Jackson Lohman (NuClear Family), Victor Dirks (S.C.A.R.), Laura Nijhuijs (Mellow Yellow), Ingmar Spaaij (The Crowd), Robert Pronk (Rootz), Jaimie van Hek (S.C.A.R.), Vincent van Reeken (Juice), Misha Schreiner (Rootz), Linda van Leeuwen (Mellow Yellow), Wietse Voermans (Squirel and the Hazelnuts), Leona Philippo (Leona) en Ahab & Ki (Nuclear Family).
Helaas was de sessie op het laatste moment niet in de Koninklijke Schouwburg geprogrammeerd, maar in een spiegeltent op het Toernooiveld aan de overkant. Ondanks dat zat de tent toch behoorlijk vol en kwam het aanwezige publiek behoorlijk los bij de dampende funk, rock en rap die de jam van het podium deed rollen.

foto's: Koos Maarleveld

(hyves-pagina)